Dressyrlänk :)

Fick en kommentar från Gina, (som jag förövrigt tror är Lindas mamma) :) Hon undrade hur en Dressyrlänk ser ut & hur man använder den.


På min dressyrlänk så har jag en "stoppkloss" eller vad man ska kalla den. (Röda pilen visar på bilden) och den gör så att länken sitter där den ska.. Man behöver inte använda sig av den om man inte vill, men den är ganska bra ändå. Dressyrlänkar finns även utan stoppkloss :)
Bilden längst ner visar hur man "ska ha" länken.. Genom att använda den så "ska" hunden sluta dra och börja gå fint istället när man är ute & går. (Iofs så har jag en draghund, så vad kan jag förvänta mig) ;)
Nu sitter länken lite fel på bilden längst ner, den ska alltså sitta lite högre upp, precis bakom öronen, men eftersom Enzo blir helt till sig när han får på sig den & så tror han att vi ska ut & gå så blir det lite svårt att få bra bilder på honom & länken..

Det är ganska svårt att förklara hur man ska använda den, det är mycket lättare att visa på riktigt & inte bara genom bilder.. :)




Innan vi hade dressyrlänken så var Enzo skitjobbig att gå ut & gå med.
Det är han egentligen fortfarande när vi har det vanliga halsbandet på honom.
Så fort dressyrlänken åker på så är han jätteduktig.

Namn: Gina Johansson

tack för svaret, jag fattar hur du menar med dressyrlänken nu, kan va nått att prova faktiskt. Min schäfer gillar att dra ganska friskt.. Jag köpte ett antidrag koppel det funkar ganska bra men bökigt att dra på varje gång man ska gå ut. Enzo är jätte söt och ja Linda är min dotter. ha det bra kram

2008-11-02 @ 21:59:43


   Läs det här innan du kommenterar!
   × Elaka kommentarer om mig eller mina nära godkänns inte, så gör dig inte ens besväret.
   × INGEN REKLAM, TACK! Jag godkänner ingenting som innehåller reklam som t.ex gratisbio,
    gratismakeup eller sådana sidor man ska värva folk för att få poäng.
   × Kommentarer om att jag ska checka in era bloggar godkänns inte heller,
     Läs mina inlägg om ni ska kommentera.
   × Kommentera mycket ;)



Här kan du skriva vad du tycker & tänker:

Namn:
Stamkund?

Din e-post: (Det är bara jag som ser den)

Din blogg/hemsida så jag kan spana in dig också:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0